သူေတာ္ေကာင္းတို႔၊ ခုတခါစိတ္အေၾကာင္းေလးနဲနဲ ေျပာၾကတာေပါ့ အႏုစိတ္ေလးေတြ ပါလို႔ေသေသ ခ်ာခ်ာေလး ဖတ္မွအဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္အခ်ိန္ေလးေပးျပီး ဖတ္ေပးပါလို႔ ၾကိဳတင္ေတာင္းပန္ပါတယ္
၁။ စိတ္သည္အလြန္လွ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္ေနေသာ သေဘာရွိသည္။ ရုပ္ကလာပ္စည္း (Cell) မ်ားသည္၊ တစ္စကၠန္႔လွ်င္ ကုေဋတစ္ေထာင္အေရအတြက္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကသည္ဟု
ေဆးသိပၸံေတြ႔ရွိခ်က္က ေဖာ္ထုတ္ထားသည္။ စိတ္၏ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲမႈႏွဳန္းသည္ ထိုထက္ ၁၇ဆ ပိုမ်ားသည္။ ပိုျမန္သည္။ ဥပမာ။ ။ ေရာက္ဖူးေသာေနရာ၊ ႏိုင္ငံတစ္ခုကို စိတ္ကူးလိုက္လွ်င္
ယခုေရာက္ႏိုင္သည္။ လကမာၻကို ယခုစိတ္ကူးလွ်င္ ယခုေရာက္ႏိုင္သည္။ ေရာက္ခ်င္တာ၊ လုပ္ခ်င္တာမွန္သမွ် စိတ္ကူးလိုက္ရုံျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းသိသည္။ အရာဝတၳဳတစ္ခုကို ျမင္လိုက္သည္ႏွင့္
ဘာအေရာင္၊ ဘယ္လိုပံုစံ၊ ဘယ္လိုအေၾကာင္းျခင္းရာဆိုသည္ကို ခ်က္ခ်င္းသိရွိ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည္။ ထိုမွ်လွ်င္ျမန္ဆန္စြာ တစ္ဆက္တည္း သိရွိစိတ္ကူးေနေသာ္လည္း စိတ္၏ျဖစ္ျခင္း၊ တည္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း
သဘာဝမွာအဆစ္အပိုင္း အကန္႔မ်ားစြာကို ဆက္စပ္ထားသက့ဲသို႔ျဖစ္သည္။
။ မ်က္ေစ့တစ္မွိတ္၊ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္မွ်ေသာ အခ်ိန္အေတာအတြင္း စိတ္တစ္ခုျဖစ္ေပၚမႈအတြက္ စိတ္လႈိင္းေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းျဖစ္ရသည္ဟု ဗုဒၶကေဟာၾကားခဲ့သည္။ (ကြန္ပ်ဴတာတစ္ခုမွ
ေနာက္တစ္ခုသို႔ တစ္စကၠန္႔အတြင္း မွတ္ဥာဏ္အခ်က္အလက္ေပါင္း သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ေျပာင္းလဲေပးပို႔ႏုိင္ျခင္း သေဘာႏွင့္ ႏိွဳင္းယွဥ္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။)
။ စကားေျပာသံ၊ သီခ်င္းဆိုသံမ်ားသည္လည္း တဆက္တည္းဟုထင္ရေသာ္လည္း၊ ခြဲျခားလိုက္လွ်င္ အသံအစက္ေျပာက္ကေလးမ်ားအျဖစ္သာ ေတြ႔ရမည္။ ကြန္ပ်ဴတာတြင္ အသံလႈိင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚ
လာပံုကို ဖန္သားျပင္ေပၚ၌ တုန္ႏွဳန္းလိႈင္းမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပသည္ကိုၾကည့္လွ်င္ ပို၍ထင္ရွားသည္။
။ ဓါတ္ပံုတစ္ပံုသည္လည္း အစက္ကေလးေပါင္း သိန္းသန္းမ်ားစြာ စုစည္းရာမွ ပံုရိပ္တစ္ခုျဖစ္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္။ "ဤခႏၶာကိုယ္အရုိး၊ အသား၊ အေသြးစေသာ (၃၂) ေကာဌာသ တို႔သည္လည္း
အဏုၾကည့္မွန္ဘီလူးျဖင့္သာ ျမင္ႏိုင္ေသာ ရုပ္ကလာပ္စည္း (ဆဲလ္)ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းေက်ာ္ေသာ အစက္အမႈန္ကေလးမ်ားျဖင့္ စုစည္းတည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္"။
။ သက္မဲ့အရာဝတၳဳ ( အခဲ၊ အရည္၊ အေငြ႔) ဟူသမွ်တို႔မွာလည္း အဏုၾကည့္မွန္ဘီလူးျဖင့္ပင္ မျမင္ႏိုင္ေသာ အက္တမ္(Atom) ဟုေခၚေသာ ရုပ္အဏုျမဴမႈံကေလးမ်ားစြာျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာလိုက္လွ်င္ ျပစရာဘာမွမရွိေတာ့ေပ။
။ ထိုသဘာဝအမွန္သေဘာကို သိရွိထားမွသာ ကိုယ္ေတြ႔ ရႈမွတ္ရာတြင္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာဖြဲ႔စည္းမႈႏွင့္ ေဖာက္ျပန္မႈသေဘာကို လြယ္ကူစြာ သေဘာေပါက္ သိရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ရႈမွတ္ရင္းျဖင့္ ပူျခင္း၊
ေအးျခင္း၊ နာျခင္းစေသာ စိတ္ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုခ်င္းစီတြင္ ျဖစ္ရပ္ကတျခား၊ သိစိတ္ကတစ္ျခားျဖစ္ေၾကာင္း ဥာဏ္တြင္ ထင္ရွားကြဲျပားစြာ သိရွိလာေပလိမ့္မည္။
၂။ စိတ္သည္ တစ္ၾကိမ္တြင္ တစ္ခုသာသိႏိုင္သည္။ ႏွစ္ခုမသိႏိုင္ပါ။ တီဗြီၾကည့္စဥ္တြင္ အသံၾကားလွ်င္ ရုပ္ကို သတိလြတ္သည္။ ရုပ္ကိုအာရံုစိုက္၍ျမင္လွ်င္ အသံကိုမသဲကြဲႏိုင္ပါ။ အျမင္အာရံု၊
အၾကားအာရံုတို႔၏ စိတ္အစဥ္အဆက္သည္ ျမန္ဆန္လြန္းေသာေၾကာင့္သာ သႏ ၱတိပညတ္သေဘာအရ တဆက္တည္း ၾကားရ၊ ျမင္ရသည္ဟု ထင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္မိမိကို တစ္စံုတစ္ဦးကေဘးမွ
ထိေတြ႔သည္ကို သိလိုက္သည္ႏ်င့္ ျမင္ေန၊ ၾကားေနေသာ ရုပ္ႏွင့္အသံႏွစ္ခုစလံုးကို ကြဲကြဲျပားျပားမသိႏိုင္ေတာ့ပါ။ အာရံုမွာ အစြဲထင္ႏိုင္ေတာ့ေပ။
။ ထိေတြ႔သည့္အသိကသာ အာရံုမွာထင္ရွားေနေပမည္။ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ရန္မွာ "ေျခမႏွစ္ခု၊ လက္မႏွစ္ခုကို တစ္ျပိဳင္တည္း ပြတ္တိုက္ၾကည့္ပါ။" ထိုနွစ္စံု၏ ထိျခင္းသေဘာကို တစ္ျပိဳင္တည္းသိႏိုင္
၊ မသိႏိုင္ကို မ်က္ေစ့မွိတ္ အာရံုျပဳ၍ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ခံစားေလ့လာၾကည့္ပါ။
။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေက်ာမွယားသည့္ေဝဒနာကို အာရံုစူးစိုက္သိေနခ်ိန္တြင္ ေျခသလံုးမွနာေသာေဝဒနာကို မသိႏုိင္ပါ။ ႏွစ္ခုစလံုးသိသည္ဟု ဆိုလွ်င္ စိတ္ႏွစ္ခြျဖစ္ကာ စိတ္သည္ေတာင္ေျပး၊ ေျမာက္ေျပး
ျဖစ္ေနျပီဟုသာ သတိျဖင့္သိလိုက္ပါ။
။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားရႈမွတ္ေနစဥ္တြင္လည္း စိတ္၏ သေဘာသဘာဝအရ အာရံုနွစ္ခုကို တစ္ျပိဳင္တည္းမသိႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိထားလွ်င္ ရႈမွတ္ရသည္မွာ ပို၍စူးစိုက္မႈရွိကာ အဆင္ေျပဘဝင္က်ႏိုင္ပါ
လိမ့္မည္။
၃။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အတြင္းစိတ္ႏွင့္ အျပင္စိတ္ဟူေသာ စိတ္ကို (၂) မ်ဳိးခြဲျခားႏိုင္သည္။ အျပင္စိတ္က လွဳပ္ရွားလြယ္ျပီး၊ ဟိုေရာက္သည္ေရာက္ျမန္သည္။ ေရွ႕ကသြား၍ ေရွ႕စိတ္ဟုေခၚၾကသည္။
ထိုေရွ႕စိတ္ကို အတြင္းစိတ္ျဖစ္ေသာ ေနာက္စိတ္ျဖင့္ သိျခင္းသည္ "သတိ" ျဖစ္သည္။ စိတ္ႏွစ္ခုသည္ တစ္ျပိဳင္တည္းမျဖစ္ပဲ၊ ေရွ႕စိတ္ျဖစ္ပ်က္ပီးမွသာ ေနာက္စိတ္ကျဖစ္ေပၚလာရသည္။ စိတ္ကူးေတြးေတာ
ျခင္းႏွင့္ ျဖစ္ခ်င္ေသာဆႏၵသည္ ေရွ႕စိတ္ျဖစ္သည္။ ထိုေရွ႕စိတ္ကို "စိတ္ကူးတယ္၊ စိတ္ကူးတယ္" ဟုေနာက္စိတ္ျဖင့္အစားထိုး၍ ရႈမွတ္ေလ့က်င့္ပါ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ရာဂစိတို႔ျဖစ္ေနေသာ ေရွ႕စိတ္
ကိုလည္းေနာက္စိတ္ (သတိ) ျဖင့္ျဖစ္ေနမွန္းသိေအာင္ ရႈမွတ္ေပးရမည္။
ကဲသူေတာ္ေကာင္းတို႔ စိတၱာႏုပႆနာ ဖက္ကိုဆက္သြား လိုက္ရေအာင္၊
။ တရားစတင္ရႈမွတ္စဥ္တြင္ စိတ္တည္ျငိမ္ျခင္း အေလ့အက်င့္မရွိေသးေသာေၾကာင့္ စိတ္သတိကေလးမွာ ရႈမွတ္ေနရာမွ မၾကာခဏ ေျပးထြက္ပ်ံ႕လြင့္တတ္သည္။ စိတ္သည္ အတြင္းအာရံု၊ အျပင္
အာရံု (၂)ခုစလံုးကို သိတတ္သျဖင့္ သိစရာအာရံုမ်ားလွသည္။ စိတ္မတည္ျငိမ္ပဲပ်ံ႕လြင့္လွ်င္ ပ်ံ႕လြင့္ေသာစိတ္၏သေဘာကိုသာ သတိျပဳရႈၾကည့္ရမည္။
။ သမထနည္းတြင္ ပ်ံ႕လြင့္သြားေသာ ရႈမွတ္စိတ္ကုိ သတိျဖင့္ ပညတ္ျဖစ္သာ အရႈခံအာရံုေပၚတြင္ ျပန္တည္ေအာင္ အသက္ကို ခပ္ျပင္းျပင္းရႈရႈိက္ကာ ဆြဲယူရေသာ္လည္း ဝိပႆနာရႈရာတြင္ ထိုကဲ့
သို႔အတင္းအက်ပ္ ၾကံစည္အားထုတ္ ရႈမွတ္ျခင္းကို(လံုးဝမျပဳလုပ္ရပါ)။
။ ျငိမ္ျငိမ္ကေလးထိုင္လိုက္မွ စိတ္၏မတည္ျငိမ္ေသာ ေဖာက္ျပန္မႈသဘာဝအရ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ အနာဂါတ္ၾကံစည္မႈ စိတ္ကူးတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေန
ေပၚတြင္လည္းေကာင္း၊ အနီး၊ အေဝး၊ အတြင္းအာရံု၊ အျပင္အာရံု စိတ္ကူးမ်ား ကိုလည္းေကာင္း စိတ္ကပ်ံ႕လြင့္စဥ္းစားေနတတ္သည္။ ေကာင္းေသာအေတြးလည္း ပါသည္။ မေကာင္းေသာအေတြး
လည္းပါသည္။
။ ထိုသို႔စိတ္ကူးအေတြးေပၚလာလွ်င္ (ေတြးေနေသာအေၾကာင္းအရာကိုမရႈမွတ္ရ။) စိတ္ကူးျခင္းသေဘာကိုသာ - "စိတ္ကူးတယ္၊ စိတ္ကူးတယ္" ဟူ၍ စိတ္ကုိရႈမွတ္ရမည္။
။ ဥပမာ။ ေစ်းသြာရဦးမည္ဟူေသာ စိတ္ကူးေပၚလာလွ်င္ ေစ်းသြားခ်င္တယ္ဟု မရႈမွတ္ရ၊ ထိုသို႔ရႈမွတ္လွ်င္ စိတ္ကူးျဖင့္ေစ်းသြားရံုမွ်မက ဝယ္ျခမ္းခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ျပီးသည္အထိ စိတ္ကူးဆက္
သြားေပလိမ့္မည္။
။ ထိုသို႔စိတ္ကူးေနေၾကာင္းကို "စိတ္ကူးတယ္၊ စိတ္ကူးတယ္" ဟုသတိထားကာ သိရွိရႈမွတ္လိုက္သည္ႏွင့္ ပ်ံ႕လြင့္ေနေသာစိတ္မွာ ဆပ္ျပာပူေဖာင္းေလထိ၍ ေပါက္သြားသလို "ေဖာက္ကနဲ၊ ေဖာက္ကနဲ"
ျဖင့္အလိုအေလ်ာက္ ပ်က္စီးကာ ေယာဂီမူလရႈမွတ္ေနေသာ သိမႈ၊ ထိမႈအာရံုသို႔ ျပန္၍တည္တ့ံေရာက္ရွိ လာလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ "သတိ" သည္ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။
။ စိတ္သည္မၾကာခဏ ပ်ံ႕လြင့္တတ္သည္မွာ သဘာဝျဖစ္သည္။ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ရေကာင္းလား ငါ့စိတ္ ငါမႏိုင္ပါ့လားဟု စိတ္ပ်က္ကာ အလိုမက်မျဖစ္သင့္ေပ။
။ ဝိပႆနာဘာဝနာ၏ အဓိပၸါယ္မွာ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အထူးရႈမွတ္ျခင္းပင္ျဖစ္ရာ ရႈမွတ္မႈအၾကိမ္ႏွင့္အခ်ိန္မ်ားသည္ႏွင့္အမွ် အလုပ္ကျပန္သင္ျပသကဲ့သို႔ ပိုမို၍ စနစ္တက်ရႈမွတ္ႏိုင္ကာ သမာဓိအားတည္
ၾကည္လာပါလိမ့္မည္။
။ ထို႔အတူစိတ္တည္ျငိမ္ခါစႏွင့္ တည္ျငိမ္သြားေသာအခ်ိန္တြင္ အျမင္အာရံု၌ ပံုသဏၰာန္မ်ဳိးစံုကို ေယာဂီ၏ မူလအတြင္းစိတ္လွံဳ႕ေဆာ္မႈ၊ စိတ္ကူးမ်ားေၾကာင့္ ထင္ျမင္လာရတတ္သည္။ အာရံုတြင္
ထင္ျမင္လာမွ် အိမ္၊ ေက်ာင္း၊ လူ၊ နတ္၊ သတၱဝါမွစ၍ အလင္းနမိတ္၊ အခိုးအေငြ႕၊ အေရာင္အဆင္းတို႔ပါမက်န္ ျမင္ျမင္သမွ် "ျမင္တယ္၊ျမင္တယ္" ဟုသာရႈမွတ္ရမည္။ ေကာင္းသည့္အာရံုျမင္လည္း ဆက္
မၾကည့္ခ်င္ပါနဲ႔၊ ဆိုးသည့္အာရံုျမင္လည္း ဆက္မခံစားပါနဲ႔။
။ ျဖစ္ပ်က္အနိစၥဟုလည္းၾကံစည္၍ မရႈမွတ္ပါႏွင့္။ ဘာျမင္တယ္၊ ညာျမင္တယ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ျမင္ေနသည့္သဘာဝကိုပင္ (မျမင္၊မရွိ၊မဟုတ္) ဟုလည္းေကာင္း မရႈမွတ္ရေပ။ ဥပမာ။ ဘုရားရွင္
ပံုေတာ္ကို ေတြ႔ျမင္ရလွ်င္ "အရဟံ၊ အရဟံ" စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္ဘုရားရွိခိုးမ်ား ရြတ္ဆို၍ ရႈမွတ္ျခင္း လံုးဝမျပဳရေပ။ ဘုရားၾကည္ညိဳခ်ိန္ မဟုတ္ဟူ၍လည္း သတိျပဳပါ။
။ "ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္" ဟုသာျမင္မႈသေဘာ သက္သက္ကို အစြဲအလမ္းကင္းစြာျဖင့္ ရႈၾကည့္မွတ္သိေနရမည္။ ျမင္ေတြ႔သမွ်ကို ပညတ္၊ အမည္နာမ၊ အေကာင္အထည္မဟုတ္ပဲ၊ ပရမတ္ရုပ္သေဘာ
၊နာမ္သေဘာမွ်သာ ျဖစ္သည္ဟု ရႈမွတ္ပါ။ (ထင္ေယာင္ျမင္ေယာင္သမွ်တို႔သည္ စိတ္လွည့္စားျခင္းသဘာဝ နာမ္သေဘာမွ်သာ ျဖစ္သည္ဟု ရႈမွတ္ပါ။ အထူးအဆန္းမဟုတ္ေပ။)
။ ထိုသို႔ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစသည့္ ပညတ္တရားမ်ားကို ပယ္ရွားႏိုင္မွသာ သဘာဝပရမတၱသစၥာ အမွန္တရားကို သိရွိခံစားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အဆန္းၾကိဳက္ေသာ အစြဲမွားမ်ားကင္းပါေစ။
။ ျမင္ျခင္းသေဘာကို "ျမင္တယ္၊ ျမင္တယ္" ဟုသတိျပဳရႈမွတ္လိုက္သည္ႏွင့္ ျမင္ေနရေသာ အျမင္အာရံုသည္ အလိုအေလ်ာက္ကြယ္ေပ်ာက္ကာ ေယာဂီမူလရႈမွတ္ေနေသာ ထိမႈ၊ သိမႈေနရာ
(မူလကမၼဠာန္း)ကို ျပန္လည္ရႈမွတ္ႏိုင္ေပသည္။ (ထို႔ေၾကာင့္ သတိသည္အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။)
။ ေယာဂီအေနျဖင့္ အထူးသတိျပဳရန္မွာ စိတ္သည္လူတစ္ဦးတြက္သာမက လူ႔ေလာကၾကီးအတြက္ပါ အလြန္အေရးပါ စြမ္းအားၾကီးသည့္အတြက္ စိတ္ကိုရႈမွတ္ျခင္းျဖစ္သည့္ စိတၱာႏုပႆနာဘာဝနာ
ကို အထူးအေလးထား၍ ဂရုစိုက္ရႈမွတ္ရမည္ျဖစ္သည္။
။ လိုခ်င္မႈ(ေလာဘစိတ္)ျဖစ္ေနလွ်င္ လိုခ်င္ေသာစိတ္ကိုသိရမည္။ (ေဒါသစိတ္) ျဖစ္ေနခိုက္မွာလည္း ေဒါသျဖစ္ေနတယ္ဟု လည္းေကာင္း၊ (ရာဂစိတ္) ျဖစ္ေနခုိက္မွာလည္း ရာဂစိတ္ျဖစ္ေနတယ္
ဟုလည္းေကာင္း စသည္ျဖင့္ သိရွိရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ ငါသိျခင္းမဟုတ္ပဲ (အသိတရားျဖင့္ ဆိုင္ေသာစိတ္) ကသာသိမႈသေဘာအရ သူ႔သေဘာႏွင့္ သူသိေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ဥာဏ္မွာရွင္းလင္းလာမည္။
ထိုသို႔သိရွိရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ ထိုအကုသိုလ္စိတ္မ်ား မျဖစ္ေတာ့လွ်င္ မျဖစ္ေတာ့မွန္းကိုလည္း သိရွိေနေစရမည္။
။ ရႈမွတ္စရာမထင္ရွားလွ်င္ ဝင္ေလ၊ ထြက္ေလစေသာ ထိမႈ၊ သိမႈ မူလကမၼဠာန္းကိုသာျပန္၍ ရႈမွတ္ေနပါ။ ရႈမွတ္ဖန္မ်ားလာလွ်င္ စိတ္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနေသာ (သခၤ ါရ) သေဘာမ်ား ထင္ရွား
လာကာ စိတ္၏ ျဖစ္-တည္-ပ်က္ အစဥ္တန္းကိုပါ ကြဲျပားစြာ သိျမင္ ရိပ္စားမိလာေပမည္။ တစ္ၾကိမ္ထက္တစ္ၾကိမ္ ပို၍ပို၍ အေသးစိတ္ သိျမင္ရႈမွတ္လာႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
။ သို႔မွသာ စိတ္၏သဘာဝကို ထင္ရွားစြာ သိျမင္သံုးသပ္ႏိုင္ကာအေတြးအျမင္ေျဖာင့္မွန္ႏိုင္ေပမည္။
စိတ္ညစ္လွ်င္ကိုယ္ပါညစ္မည္။
စိတ္ျဖဴစင္မွကိုယ္ျဖဴစင္မည္။
စိတ္ကိုအစဥ္ေစာင့္ေရွာက္မွသာ ခ်မ္းသာျခင္းသို႔ ေရာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ မိမိစိတ္ကုိ မိမိသိရွိ၍ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ေအာင္ႏိုင္သူသည္ မိမိကိုယ္ကုိသာမက
ေလာကကိုပါ ေအာင္ႏိုင္သူျဖစ္သည္။ မည္သည့္အခါမွ အရႈံးၾကံဳေတြ႔စရာ၊ စိတ္ဆင္းရဲစရာ၊ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။
။ စိတၱာႏုပႆနာဘာဝနာ၏ သေဘာအက်ဥ္းမွာ စိတ္တြင္ ေပၚေပါက္လာသည့္ အၾကံအစည္၊ ေကာင္းစိတ္၊ မေကာင္းစိတ္ႏွင့္ သိစိတ္ မွန္သမွ်တို႔ကို ျဖစ္ေပၚသည့္ သဘာဝအတိုင္းသိရွိရန္ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း
ေစာင့္ၾကည့္ရႈမွတ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
။ စိတ္သေဘာ၊ ခႏၶာသေဘာကုိ ေစာင့္ၾကည့္၍ ရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ စိတ္သဘာဝကို သိလာသမွ်သည္ ပညာဥာဏ္ျဖစ္ေပၚေနျခင္း၊ ဥာဏ္တိုးတက္ျခင္း၊ ဥာဏ္ရွိျခင္းအက်ဳိးကို ရရွိေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
သူေတာ္ေကာင္းတို႔ လည္းေကာင္းစြာ သိျမင္အားထုတ္နိင္ ၾကပါေစလို႔ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္၊
ဓမၼစကၠဦးေမာင္ေမာင္မွေက်းဇူးျပဳသည္။
(၀ိဇၨာစရဏသမၸေတာ)
No comments:
Post a Comment