Saturday, December 6, 2014

"ဆုေတာင္းမ်ားလွတဲ့ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ဳိး"

ေတာက္…..ေတာက္…..ေတာက္……. အာရုဏ္ဦးကုလားတက္အသံရဲ႕ ပေယာဂေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္အိမ္မက္ အေမွာင္ထုမွ ညင္သာစြာႏိုးထလာေလေသာ သကာလ အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ အရာရာ မႈန္ဝါးေဝရီဆဲ။ “…….ဘုရားရတနာ တရားရတနာ သံဃာရတနာ ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔ကို အရိုအေသ အေလးအျမတ္ လက္စံုမိုး၍ ရွိခိုးပူေဇာ္ ဖူးေျမွာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့ပါ၏ဘုရား ကန္ေတာ့ရေသာ အက်ဳိးအားေၾကာင့္ အပယ္ေလးပါး၊ ကပ္သံုးပါး၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး၊ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါး၊ ဝိပၸတၱိတရား ေလးပါး၊ ဗ်ႆနတရား ငါးပါး၊ အနာမ်ဳိးကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးတို႔မွ အခါခပ္သိမ္း ကင္းလြတ္ၿငိမ္းသည္ျဖစ္၍ မဂ္တရား ဖိုလ္တရား နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာ တရားေတာ္ျမတ္ကို ရပါလို၏ အရွင္ဘုရား….. အဟံဘေႏၱ….”

အိပ္မႈန္စုတ္ဖြားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ေခါင္းရင္းဘက္အိမ္မွ အန္တီႀကီးရဲ႕ ဘုရားရွိခိုးသံကိုပင္ အျပည့္စံု အာရံုမရ၊ အရင့္အရင္ ဘုရားရွိခိုးေသာအခါ သတိမရမိေသာ္လည္း ယေန႔က်ကာမွ ဘာစိတ္ကူးေပါက္သည္မသိ မ်က္လံုးမွိတ္လ်က္သားႏွင့္ က်န္ေသာ ဆုေတာင္းပိုဒ္ကို နားေထာင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ တခု စဥ္းစားမိေလေတာ့သည္ကား ၾသကာသ ဘုရားရွိခိုးတြင္ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔ အဲဒီေလာက္ဆုေတာင္းေတြ ပါေနတာလည္း?.... ရွိခိုးတာက နည္းနည္းေလး မ်ားလိုက္တဲ့ ဆုေတာင္းေတြပါကလား…. ငါဖတ္ဖူးသေလာက္လည္း ဗုဒၶဝါဒဟာ ဆုေတာင္းဝါဒလည္းမဟုတ္ပဲ ဘာလို႔ အဲေလာက္ဆုေတာင္းေတြ မ်ားေနတာလည္း??.... ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားရင္း ေမးရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့တာ ရက္သတၱပတ္ေတြရွစ္လီလြန္လို႔ ႏွစ္လလည္း ေျမာက္ေလၿပီ… အေျဖကား မေသခ်ာေသး။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေရွးက အ႒ကထာဆရာေတြ လုပ္ခဲ့တာပဲ အဲအတိုင္းဆို၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ဆိုတာ ဆုေတာင္းတိုင္းမၿပီး ကိုယ္လုပ္မွရမယ္၊ ဒါန သီလဆိုတာလည္း နိဗၺာန္ကို တိုက္ရိုက္ေရာက္ေစတာမဟုတ္ဘူး စသည္ေပါ့….။ ဒီလိုနဲ႔ ၾကာသြားေတာ့လည္း ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္သြားတယ္ထင္ပါရဲ႕။
တခုေသာအဂၤါေန႔တြင္ကား သြားလည္းသြားခ်င္ လမ္းလည္းသင့္ေသာေၾကာင့္ ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚသို႔ ေယာင္ေပေပႏွင့္ ေရာက္သြားေလသည္။ ဘုရားဝတ္ျပဳၿပီး အဂၤါေထာင့္တြင္ ခဏ နားေနစဥ္ အမွတ္မထင္ ဦးဇင္းတပါးကိုေတြ႔မိေလရာ အျခားသူမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ဦးေလးေတာ္သူျဖစ္သျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ရင္း ေရွးေဟာင္းေနာက္ျဖစ္အေၾကာင္းမွ တိုက္ဆိုင္လ်က္ ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္လွေသာ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ဳိးရွိ ဆုေတာင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ေမးမိေလေသာအခါ ဦးဇင္းက “ေအး မင္း ထင္တာမွားေတာ့ မမွားပါဘူး ဒါေပမဲ့ေရွးတံုးက အ႒ကထာဆရာေတြ အဲဒီ ဆုေတာင္းေတြကို ထည့္ထားတာ အလကားမဟုတ္ဘူး..” “…ရွင္းျပေတာ္မူပါဦး ဦးဇင္း…” “ေအး ေကာင္းၿပီ ေသခ်ာမွတ္ထား အဲဒီ ဆုေတာင္းကို ထည့္ေရးရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဆုေတာင္းေစခ်င္တာထက္ကို ကိုယ့္မွာ လူ႔ဘဝကို ရလာေပမဲ့ ေဘးရန္ေတြရွိေနတယ္ ကိုယ္သာ ဒါနေကာင္းမႈ သီလေကာင္းမႈ ဘာဝနာေကာင္းမႈ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ အပယ္ေဘးေတြ၊ ကပ္ေဘးေတြ၊ ဘုရားအဆံုးအမကို ၾကားနာခြင့္မရတဲ့ဘဝေတြ၊ မိမိအက်ဳိးစီးပြား၊ အသက္အႏၱရယ္ကို ဖ်က္ဆီးမဲ့ ရန္သူေဘးေတြ၊ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းဆိုတဲ့ေဘးေတြ၊ ပ်က္စီးျခင္းဆိုတဲ့ေဘးေတြ အဲဒီ ေဘးအႏၱရယ္ေတြ ကိုယ့္မွာ ဝိုင္းေနတယ္ ဆိုတာကို မေမ့ေစတာ သတိရေစခ်င္တာ အကယ္၍ ေမ့ခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲလို အျဖစ္ဆိုးေတြနဲ႔ ႀကံဳရမယ္ဆိုတာကို သတိရေစခ်င္တာ၊ အဲဒီလို ေဘးေတြကေန လြတ္ေျမာက္ေစတဲ့ လမ္းကလည္း မဂ္တရား ဖိုလ္တရား ဆိုတဲ့ မဂ္လမ္း တခုတည္းပဲရွိတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း။ အဲဒီအရာကို သတိရေစၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ဖို႔ သတိလည္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ထည့္ေရးထားတာပါ ဒကာရယ္။ အေတြးမမွားပါနဲ႔ ဆုေတာင္းတာကို အဓိက ရည္ရြယ္တာ မဟုတ္ပါဘူး မင္းတို႔ ဦးဇင္းတို႔က သတိေမ့တတ္တဲ့သူေတြဆိုေတာ့ ဒါကိုရွိခိုးတိုင္း ဒီလိုေဘးအႏၱရယ္ေတြရွိေနေၾကာင္းသိမယ္။ အဲဒီ လြတ္လမ္းကိုလည္း သိေစမယ္ အဲဒီေတာ့ အားထုတ္မယ္ေပါ့……” “တပည့္ေတာ္နားလည္ပါၿပီဘုရား ေက်းဇူးလည္းတင္ပါတယ္ ဦးဇင္း အခ်ိန္ရရင္ အိမ္ကိုလည္း ၾကြပါဦးဘုရား…” “….ေအး ေနာက္ အခ်ိန္ရရင္ ၾကြတာေပါ့….” “တင္ပါ့ တပည့္ေတာ္ကို ခြင့္ျပဳပါဦးဘုရား” “ေအးေအး ဂရုစိုက္ျပန္ဦး ဒကာ” “တင္ပါ့ဘုရား…”။ ဘုရားေပၚက ျပန္ဆင္းလာေသာ ကၽြန္ေတာ္ ၿပဳံးလ်က္ စိတ္ထဲမွ ရြတ္ဆိုမိသည္ကား ထိုၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ဳိး၊ ေနာက္ဆက္တြဲအေတြးသည္ကား ထိုကန္ေတာ့ခ်ဳိးကို ေရးသားေသာ အ႒ကထာဆရာ၏ ေကာင္းျမတ္လွေသာ အႀကံစည္ကို ပံုေဖာ္စိတ္ကူး၍ ေမတၱာပို႔လ်က္သာ………။

credit source zaw htet maung

No comments:

Post a Comment