Tuesday, May 14, 2013

မိဘက “သား” လို႔ တစ္ခါမွ မေခၚဖူးဘူးဆိုေတာ့ လြန္လြန္းရာ ျဖစ္သြားမယ္။

တစ္ေနရာနဲ႔  တစ္ေနရာ၊  တစ္ေဒသနဲ႔ တစ္ေဒသ၊ တစ္အိမ္နဲ႔ တစ္အိမ္၊  တစ္မိသားစုနဲ႔ တစ္မိ
သားစု၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္၊ သေဘာထားခ်င္း မတူႏိုင္ၾကဘူး။ အေဖ အေဖခ်င္းမတူၾကဘူး။
အေမ အေမခ်င္းမတူၾကဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕အေဖအေမေတြက သားသမီးကို ပံုခ်စ္ပစ္လိုက္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕
အေဖအေမေတြက်ေတာ့ သားသမီးကို ခ်စ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သိုသိုသိပ္သိပ္ခ်စ္တယ္။ ဘယ္အေဖျဖစ္
ျဖစ္ သားသမီးကို ခ်စ္ပါသည္။ ဘယ္အေမျဖစ္ျဖစ္ သားသမီးကို ခ်စ္ပါသည္။ ခ်စ္ပံုခ်စ္နည္းသာကြာ
တာ။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ေျပာစရာက ျဖစ္လာတာေပါ့ေလ၊ ဦးဇင္းတို႔ အေဖကလည္း ကိုယ့္ကိုခ်စ္တာပဲ
ဦးဇင္းတို႔ အေမကလည္း ကိုယ့္ကိုခ်စ္တာပါပဲ။

ဦးဇင္းတို႔ အေဖေနရတဲ့ အရပ္ေဒသ ပတ္၀န္းက်င္က အဲဒီလို လႊမ္းမိုးတယ္၊ ဦးဇင္းတို႔ အေဖ
ေနရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေဒသ၊ ႀကီးျပင္းရတဲ့ အရပ္ေဒသက ဘာေတြလႊမ္းမိုးသလဲဆိုေတာ့၊ ဘယ္လိုပံု
စံ လႊမ္းမိုးလိုက္သလဲ မသိဘူး၊ အေမလုပ္တဲ့သူက သားသမီးကို ေပြ႕ခ်ီရင္ကိုေျပာတာ၊ သားသမီးကို
မခ်စ္နဲ႔ မေျပာဘူးတဲ့။ ခ်စ္ေတာ့ခ်စ္ သိေအာင္မခ်စ္နဲ႔တဲ့။ နမ္းခ်င္ရင္ေတာင္ သူအိပ္ေနတံုး နမ္းစမ္း
ပါတဲ့။ သူသိေအာင္ မနမ္းနဲ႔၊ သူသိေအာင္ မခ်စ္နဲ႔တဲ့။
ဦးဇင္းတို႔ကိုယ္တိုင္ ခံစားရတာနဲ႔ေျပာရင္၊ မွတ္မိသည့္ အရြယ္ထိ အေဖကိုယ္တိုင္ “သား” လို႔
တစ္ခါမွ မေခၚဖူးဘူး။ အေဖ့ကို အျပစ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ သူေနရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္၊ သူရဲ႕အသိုင္း
အ၀ိုင္း၊ သူေနရတဲ့ ရပ္ကြက္၊ သူေနရတဲ့ ရြာ၊..အဲဒီဓာတ္ေတြက လႊမ္းမိုးတဲ့  အတြက္ေၾကာင့္   ကိုယ့္
သားကိုေတာင္ “သား” လို႔ မေခၚခ်င္၊ ေခၚခ်င္ေပမဲ့ မေခၚတာ။ အေဖ့ရဲ႕ မာနလို႔ေတာ့ မေျပာခ်င္ဘူး
အိုး…လိုတာ၀ယ္ေပးမယ္၊ ရွာေကၽြးမယ္၊ သားကသိေအာင္ မခ်စ္ခ်င္ဘူး၊  သမီးကသိေအာင္  မခ်စ္
ခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္လူ  သားျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္… မခံစားရဘူးလား ?။
တစ္ခါမွ  မေခၚခဲ့ဖူးဘူးဆိုေတာ့  လြန္လြန္းရာ ျဖစ္သြားမယ္။  တစ္ခါေတာ့  ေခၚခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဘယ္အခ်ိန္ ေခၚတာလဲဆိုေတာ့ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲ ေျဖခါနီး အခ်ိန္မွာ ဦးဇင္းတို႔ တစ္ဆယ့္ငါးရက္
ေလာက္ ေသေသခ်ာခ်ာ စာက်က္ပါတယ္။ ပင္ကိုကလည္း က်န္းမာေရး မေကာင္းေတာ့ အဲဒီတံုးက
ေသြးေပါင္ခ်ိန္  ငါးဆယ္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္၊  ကိုယ္မသိဘူး။  ပံုမွန္ဆိုရင္  ေျခာက္ဆယ္၊  ခုႏွစ္ဆယ္
ရွိတယ္။ အိုး…သူတို႔ အိပ္ေနၿပီလား၊ မအိပ္ေသးဘူးလား ေတာ့ မသိဘူး။  ည ကိုးနာရီ၊   ဆယ္နာရီ၊
ေလာက္မွာ ထမင္းစားခန္းကိုျဖတ္၊ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲကို ၀င္ေတာ့၊ အဲဒီမွာ သၾကားပုလင္းနဲ႔   ေဖ်ာ္ရည္
ေဖ်ာ္ေသာက္မယ္လဲ  လုပ္ေရာ…   လူကမူးသြားတာ၊ ေသြးအားနည္းလို႔  မူးအသြားမွာ  ပန္းကန္စင္
ေၾကာင္အိမ္ႀကီးကို ကိုင္ထားလိုက္တယ္။ အိုး…စီထားလိုက္တာ ေထာင္ေထာင္၊  ေထာင္ေထာင္ႀကီး၊
မိသားစုေတြမ်ားေတာ့ အမ်ားႀကီး စီထားလိုက္တာ။  အဲဒီမွာတင္ မူးၿပီးလဲအက်မွာ ဒီဟာႀကီးကို   ငါ
ကိုင္ရမွာလား၊ လြတ္ရမွာလားလို႔ စဥ္းစားတာ။ ကိုင္ထားရင္ ငါ့အေပၚမွာက် ငါလည္းေသ၊ အကုန္လံုး
လည္းကြဲ၊ ဒုကၡေရာက္မယ္။ ကဲ ေသခ်င္ေသ ဆိုၿပီးေတာ့ လြတ္ခ်လိုက္တာ၊ လူကဘယ္လို  ျပဳတ္က်
သြားမွန္းမသိ၊..ေမ့သြားတယ္။ ပန္းကန္စင္က “ဂလံုးဂလံုး” အသံ ၾကားတယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ အဲဒီအသံ
ေတြ ဘာေတြေတာင္  ကိုယ္ ဂရုမစိုက္လိုက္၊ မသိလိုက္ဘူး။ ကိုယ္က ေခြၿပီးေတာ့ ေမ့က်သြားတယ္။
အဲဒီ.. ေမ့ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ “ငါ့သား၊ ငါ့သား” လို႔ ေခၚသံၾကားတယ္၊ ေမ့ေနရာက စၿပီး ပထမ
ဆံုး ၾကားလိုက္ရတာက အေဖက “ငါ့သား” လို႔ ေခၚတဲ့ အသံ။ အဲဒီ အသံေလးၾကားလို႔ ကိုယ္ပဲေမ့ေန
ရာကေန ျပန္ၿပီး သတိရလာတယ္။ အို..သူေတာ္ေကာင္းတို႔ မိဘျဖစ္ၿပီးေတာ့ သားသမီးကို  ခ်စ္ရမွာ
ရွက္သလား ?။ ဘယ္လိုေတြ ခ်စ္ေနသလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးလိုက္စမ္းပါ။  ဘယ္သားျဖစ္ျဖစ္၊
ဘယ္သမီးျဖစ္ျဖစ္၊ သားရယ္၊ သမီးရယ္လို႔ အေခၚခံခ်င္ၾကတယ္။ ဒါ..ရွက္စရာ မဟုတ္ဘူး။  အဲဒါကို
ေပးမေခၚပဲနဲ႔ ကိုယ္ခ်စ္ခ်င္တိုင္း ႀကိတ္ခ်စ္တာမ်ိဳးနဲ႔ ခံစားေနရတဲ့ မိဘနဲ႔သားသမီး၊ ဆက္ဆံေရးေတြ
တစ္ပံုႀကီး။ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တရားစခန္း လာ၀င္တဲ့  ေယာက္်ားေလး၊  မိန္းခ
ေလးေတြကိုဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးျဖစ္တဲ့  ပုဂၢိဳလ္ကလည္း သားတို႔၊  သမီးတို႔ေခၚတာ။   ေ၀ယ်ာ၀ိစၥလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ဘယ္သူ႕ကိုေတြ႕ေတြ႕ ေယာက္်ားေလးဆိုရင္ သား။ ဘယ္သူ႔ကိုေတြ႔ေတြ႔  မိန္းခ
ေလးဆိုရင္ သမီး။ တကယ့္ကို သားသမီး အရင္းပမာ ေမတၱာထားၿပီး ဆက္ဆံတာ။
သားေလးတစ္ေယာက္ ငိုတယ္။ သူ႔အေဖက သူ႔ကို “သား”  လို႔ မေခၚဖူးဘူးတဲ့။  သူ႔အေမက
လည္း “သား ” လို႔  ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ မေျပာဖူးတဲ့။ ဒီမွာက်မွ “သား” လို႔ ေခၚတာၾကားရလို႔ ၀မ္းသာတာ
တဲ့။  “သား” လို႔ အေခၚခံခ်င္တာ၊  “သား” လို႔ အေခၚခံရလို႔  ၀မ္းသာၿပီး  “ငို”  မိတယ္တဲ့။  သူေတာ္
ေကာင္းတို႔ သေဘာေပါက္လိုက္ ၾကစမ္းပါ။ တကယ္တြက္ၾကည့္ရင္ ထမင္းေကၽြး၊ အ၀တ္အစား  ေပး
တာထက္ ေမတၱာဓာတ္ေလးနဲ႔ စကားေလးတစ္လံုး ခ်ိဳခ်ိဳသာသာေလး ေျပာေပးတာေလာက္ အရသာ
မရွိဘူး။ အေမက“သား”၊ အေဖက “သား”၊ အေမက“သမီး”၊ အေဖက“သမီး”၊ ေခၚလို႔ ခံစားလိုက္ရတဲ့
အရသာ၊ ၾကားလိုက္ရတဲ့ အရသာေလာက္  ေကာင္းတဲ့အရသာ မရွိဘူး။ ျမင္ရတဲ့ အရသာ၊ ၾကားရတဲ့
အရသာ၊ နံရတဲ့ အရသာ၊ စားရတဲ့ အရသာ၊ ထိေတြ႕ရတဲ့ အရသာ။ အိုး.. တခ်ိဳ႕က စားရတဲ့ ခ်ိဳ၊ခ်ဥ္၊
စပ္၊ငံ၊ခါး၊အဖန္ အရသာေလာက္ပဲ အရသာရွိတယ္ ထင္ၾကတာ။ အဲဒီလိုပဲ မ်က္စိ၊နား၊ႏွာေခါင္း၊လွ်ာ၊
ကိုယ္၊စိတ္တို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အရသာေတြကို ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ထိ  ရၿပီးၿပီ
လဲ ?။ မိဘဆီက  ရတဲ့  ေမတၱာမ်ိဳးေလာက္  အရသာရွိတာ  မရွိပါဘူး။
ဒီလိုဆိုရင္ ျပန္စဥ္းစား လိုက္စမ္းပါ၊  “အေဖ”၊  “အေမ”  လို႔  သားက၊ သမီးက ေခၚလိုက္ရင္
ဘယ္ေလာက္ ေက်နပ္လိုက္မလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အရသာ ရွိလိုက္မလဲ။ အခုထိ ကိုယ့္ အေမကို အေမ
ရယ္လို႔ေတာင္ မသတ္မွတ္ ခ်င္တဲ့သူ တစ္ပံုႀကီး။ အခုထိ ကိုယ့္အေဖကို ေစာ္ေစာ္ကားကား  ဆက္ဆံ
ေနတဲ့သူေတြ တစ္ပံုႀကီး။ ေကၽြးတာနဲ႔မဆိုင္၊ ေမြးတာနဲ႔မဆိုင္၊ ကိုယ္မေက်နပ္တာေလး တစ္ခုနဲ႔ အေမ
အေဖကို ျပန္မေခၚခ်င္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
ကိုယ့္ဖက္ သူ႕ဖက္ ယွဥ္ၾကည့္စမ္းပါ။ ကိုယ္က အေဖ့ေမတၱာ၊ အေမ့ေမတၱာကို လိုခ်င္သလို၊
မိဘကလဲ သားသမီး ေမတၱာကို လိုခ်င္မွာပဲ၊ တဖက္ကို မစဥ္းစားပဲနဲ႔ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ဦးစား
ေပးခဲ့သည္ရွိေသာ္၊ ျဖစ္ခ်င္တာကို ဦးစားေပးလြန္းသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္တာေတြ  ျဖစ္မလာ။
မိဘျဖစ္ၿပီးေတာ့ သားသမီးကို ေမတၱာထားႏိုင္ၾကပါေစ။ သားသမီးျဖစ္ၿပီးေတာ့ မိဘကိုေမတၱာေပးႏိုင္
ၾကပါသျဖင့္ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴနဲ႔ ဘ၀သံသရာ ခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။ ။
{၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၅ ရက္ ေမွာ္ဘီၿမို႕၊သႀကၤန္တရားစခန္းတြင္ ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵ
ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ “ၿငိမ္းေအးပါေပစြတကား“တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖၚျပသည္။}
—————————————————————————————————–
** ငရဲမီး ႏွင့္ အဆိပ္သီး **
===============
၁ ။ ဘုရားပစၥည္း၊  ငရဲမီး
သံုးနည္း  အလြန္ခက္။
၂ ။ သံဃာ့ပစၥည္း၊  အဆိပ္သီး
စားနည္း  အလြန္ခက္။
၃ ။ စားသံုးမိလွ်င္၊  တနင္နင္
ေသလွ်င္  အလြန္ခက္။
၄ ။ ငရဲသို႔က်၊  ၀ဋ္ဒုကၡ
လြတ္ျပန္  ရဖို႔ခက္။
၅ ။ ငရဲဘ၀၊  လြတ္ျပန္က
ၿပိတၱာ  ဘံုသို႔ဆက္။
၆ ။ ၿပိတၱာဘ၀၊  လြတ္ျပန္က
လူ႕ဘံု  ေရာက္ဖို႔ခက္။
၇ ။ လူ႕ဘံုေရာက္လာ၊  သာသနာ
ႀကံဳရ  ျပန္ဖို႔ခက္။
၈ ။ သာသနာတြင္း၊  ႀကံဳႀကိဳက္လ်င္း
က်င့္ျခင္း  သာလို႔ခက္။
၉ ။ ဘုရားသခင္၊  ဉာဏ္ေတာ္ရွင္
ဖူးျမင္  ရဖို႔ခက္။
၁၀။ အရိယာသံဃာ၊ ေပၚေသာအခါ
လွဴဒါန္း  ရဖို႔ခက္။ ။
(ေပတ၀တၳဳ၊ တိေရာကဋသုတ္၊)

No comments:

Post a Comment