Wednesday, May 15, 2013

သင္…တေန႕မုခ်ေသမည္ကိုသိလွ်င္..ဖတ္ပါ…။(၂)

ကံအခြင့္သာ၍ ဥပေစၦဒကကံျဖင့္ ေသရသူမ်ား
၁။ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ေရွးက အမိကိုသတ္ခဲ့ဖူး၏။ အရွင္ေမာဂၢလာန္ဘဝ၌ ထိုကံအခြင့္ရသျဖင့္ ခိုးသားငါးရာတို႔၏ သတ္ျခင္းခံရျပီး ပရိနိဗၺာန္စံရသည္။
၂။ ဗိမၺိသာရမင္းသည္ ေရွးက ဘုရားရင္ျပင္၌ ဖိနပ္စီးခဲ့ဖူး၏။ ဗိမၺိသာရမင္းဘဝ၌ ထိုကံကအခြင္ရသျဖင့္ ေျခဖဝါး ဓားခြဲခံရျပီး နတ္ရြာစံရသည္။

၃။ သာမာဝတီအမွဴးရွိေသာ နန္းတြင္းသူတို႔သည္ ေရွးကပေစၥကဗုဒၶါ သမာပတ္ဝင္စားေနစဥ္ ေလာင္းေကာင္ထင္၍ မီးရႈိ႕ရာ သမာပတ္မွထေသာအခါ သက္ရွိေသးေၾကာင္း သိလ်က္မိမိတို႔အမႈေပၚမည္ကို စိုးရိမ္၍
ထပ္မံမီးတိုက္ခဲ့ဖူး၏။ ထိုကံက အခြင့္ရ၍ မာဂဏၰီ၏ ဦးရီးေတာ္မွ မီး႐ႈိ႕သတ္ျခင္းကို ခံရသည္။
ဤကား ေရွးဘဝကျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္၏ အခြင့္ရသျဖင့္ သတ္ျဖတ္ခံရျခင္း ဥပေစၦဒကကံျဖစ္သည္။
ယခုဘဝမွာပင္ဂုဏ္ၾကီးသူမ်ားကို ေစာ္ကားမိ၍ ဥပေစၦဒကကံက ခ်က္ခ်င္းသတ္ျဖတ္ေသာ သာဓကမ်ားရွိသည္။
၁။ ေဒဝဒတ္သည္ ဘုရားရွင္ကိုေစာ္ကား၍ ခ်က္ခ်င္းေျမမ်ဳိရသည္။
၂။ နႏၵမည္ေသာ နတ္ဘီလူးသည္ ရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ဦးေခါင္းကို ပုတ္ခတ္သျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းေျမမ်ဳိခံရသည္။
၃။ ကႆပဘုရားရွင္၏ လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာဝကအရွင္၏ ဦးေခါင္းကို ေက်ာက္ခဲျဖင့္ပစ္ေပါက္ေသာ ဒုႆီမည္ေသာ မာရ္နတ္သည္ ခ်က္ခ်င္းေျမမ်ဳိခံရသည္။
၄။ စိဥၥမာဏဝိကာသည္ ဘုရားရွင္ကို စြပ္စြဲေစာ္ကား၍ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေျမမ်ဳိခံရသည္။
၅။ ခႏီ ၱဝါဒီရေသ့ကိုႏွိပ္စက္ေသာ ကလာဗုမင္းသည္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေျမမ်ဳိခံရသည္။
ဤသည္မွာ ထိုကံအတြက္ သက္တမ္းေစ့ေအာင္ မေနရဘဲ လတ္တေလာ ဥပေစၦကကံျဖင့္ ေသရျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ၾကပါသည္။
ေသျခင္း ေလးမ်ဳိး
ေသရျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားတို႔သည္ ေလးပါးရွိေလသည္။
၁။ ရာဂေၾကာင့္ ေသရျခင္း
သက္တမ္း၊ ကံမကုန္ေသးပါဘဲလ်က္ ျပင္းျပေသာ ကာမရာဂတို႔ကို သည္းမခံႏိုင္ဘဲ အဆိပ္ေသာက္ေသျခင္း၊ ၾကိဳးဆြဲခ်ေသရျခင္း၊ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသျခင္းမ်ဳိးသည္ ရာဂေၾကာင့္ေသရျခင္းမည္ပါသည္။
၂။ ေဒါသေၾကာင့္ ေသရျခင္း
သက္တမ္း၊ ကံမကုန္ေသးပါဘဲလ်က္ ျပင္းထန္ေသာ ေဒါသေၾကာင့္ ရိုက္ပုတ္၍ ေသရျခင္း၊ ေၾကာက္လန္႔၍ေသရျခင္း၊ ရြဲကုန္သည္ ေဒဝဒတ္အေလာင္းကဲ့သို႔ ျငဴစူပူပန္ ေသရျခင္းမ်ဳိးသည္ ေဒါသေၾကာင့္ ေသရျခင္းမည္ပါသည္။
၃။ ေမာဟေၾကာင့္ေသရျခင္း
သက္တမ္းႏွင့္ကံ မကုန္ေသးဘဲ အသိအလိမၼာနည္းျခင္းေၾကာင့္ မျပဳလုပ္အပ္သည္ကို လုပ္မိ၍ေသရျခင္း၊ မသြားအပ္သည္၌ သြား၍ေသရျခင္၊ မစားေသာက္အပ္ရာကို စားေသာက္မိ၍ေသရျခင္း စသည္ျဖင့္ မိမိ၏ မိုက္မဲမႈေၾကာင့္
ေသရျခင္းမ်ဳိးကို ေမာဟေၾကာင့္ ေသရျခင္းဟုေခၚပါသည္။
၄။ မာနေၾကာင့္ ေသရျခင္း
သက္တမ္းႏွင့္ကံ မကုန္ေသးပဲ ကိုယ့္ေအာက္ယုတ္ညံ့သူ၊ ကိုယ္ႏွင့္တန္းတူသူ၊ ကိုယ့္ထက္သာလြန္သူတို႔၌ လႊမ္းမိုးျခင္း၊ ဖက္ျပိဳင္လိုျခင္း၊ တုပလိုျခင္း စေသာ အျပဳအမူအမ်ဳိးအမ်ဳိးေၾကာင့္ သည္းမခံႏိုင္၊ ေသရျခင္းတို႔သည္
မာနေၾကာင့္ ေသရျခင္းမည္ပါသည္။
တစ္နည္းေသရျခင္းအေၾကာင္းေလးပါး
၁။ ဟိရီ(အရွက္ေၾကာင့္)ေသရျခင္း
သက္တမ္းႏွင့္ကံ မကုန္ေသးပဲ မျပဳသင့္၊ မျပဳအပ္ေသာ ဒုစရိုက္မ်ဳိးတို႔ကို က်ဴးလြန္ျပဳက်င့္ရမည္မွ ရွက္ေၾကာက္၍ အသက္အေသခံ သီလကိုေစာင့္ထိန္းသြားေသာ ပုဂၢိုလ္တို႔၏ ေသျခင္းမ်ဳိးကို ဟိရီေၾကာင့္ ေသျခင္းမည္ပါသည္။
၂။ ေဒါသေၾကာင့္ ေသရျခင္း
သက္တမ္းႏွင့္ကံ မကုန္ေသးေသာ္လည္း ရတနာသံုးပါးနွင့္ မိမိၾကည္ညိဳအားထားရာ စသည္တို႔၌ သဒၶါတရား လြန္ကဲအားၾကီးလြန္းသျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ မီးရိႈ႕၍ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဘုရားအေလာင္း ယုန္မင္းကဲ့သို႔ အသက္ကိုစြန္႔လႊတ္ျခင္းမ်ဳိးမွာ
သဒၶါေၾက္ာင့ ေသျခင္းမည္ပါသည္။
၃။ ပညာေၾကာင့္ ေသရျခင္း
သက္တမ္းႏွင့္ကံ မကုန္ေသးေသာ္လည္း ေသျခင္း၌ အက်ဳိးကိုဆင္ျခင္သိျမင္၍ ေသျခင္း၊ ေဂါမိကမေထရ္ကဲ့သို႔ေသျခင္း ေသျခင္းတရားတို႔ကို ပညာျဖင့္ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္၍ ေသျခင္းမ်ဳိးသည္ ပညာျဖင့္ေသျခင္းမည္ပါသည္။
၄။ ဂရုဏာေၾကာင့္ ေသျခင္း
သက္တမ္းႏွင့္ကံ မကုန္ေသးေသာ္လည္း သူတစ္ပါးအတြက္(သို႔မဟုတ္)အမ်ားအတြက္၊ တိုင္းျပည္အတြက္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ ဂရုဏာထား၍ မိမိအသက္ကိုစြန္႔လႊတ္ျခင္းသည္ ဂ႐ုုဏာေၾကာင့္ေသျခင္းမည္ပါသည္။
ေသျခင္းျဖစ္ေပၚရာ အနာေရာဂါရျခင္း အေၾကာင္းရွစ္ပါး
၁။ ေလေၾကာင့္ အနာေရာဂါျဖစ္ကာ ေသရသည္။
၂။ သည္းေျခေၾကာင့္ အနာေရာဂါျဖစ္ကာ ေသရသည္။
၃။ သလိပ္ေၾကာင့္ အနာေရာဂါျဖစ္ကာ ေသရသည္။
၄။ အထက္ပါ အေၾကာင္းသံုးပါး စံုညီ၍ အနာေရာဂါျဖစ္ကာ ေသရသည္။
၅။ ဥတုေဖာက္ျပန္ေသာေၾကာင့္ အနာေရာဂါျဖစ္ကာ ေသရသည္။
၆။ အာဟာရ မညီညြတ္မႈေၾကာင့္ အနာေရာဂါျဖစ္ကာ ေသရသည္။
၇။ သူတစ္ပါး ႐ိုက္ႏွက္ပုတ္ခက္မႈေၾကာင့္ အနာေရာဂါျဖစ္ကာ ေသရသည္။
၈။ရုတ္တရက္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္(accident) ေသရသည္။
ေသခါးနီးကာလျဖစ္ေပၚသာကံမ်ား
၁။ ဂ႐ုကံ = တစ္ပါးေသာကံမ်ားက မတားျမစ္ႏိုင္ပဲ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ မုခ် အက်ဳိးေပးမည့္ အလြန္အျပစ္ၾကီးေသာ၊ အလြန္အာႏုေဘာ္ၾကီးေသာ ကံသည္ ဂ႐ုကံ ျဖစ္ပါသည္။
အကုသိုလ္ကံအဖို႔၌ ပဥၥာနႏ ၱရိယကံဟု ဆုိအပ္ေသာ….. ၁။ အမိကုိ သတ္ျခင္း၊
၂။ အဖကုိ သတ္ျခင္္း၊
၃။ ရဟႏာၱကို သတ္ျခင္း၊
၄။ ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳျခင္း၊
၅။ သံဃာကို သင္းခြဲျခင္း။
ဟူေသာ ပဥၥာနႏ ၱရိယကံကို က်ဴးလြန္ေသာ သူသည္ ဂ႐ုကံကို ျပဳေသာသူမ်ားျဖစ္၍ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၍ ငရဲစေသာ အကုသိုလ္အက်ဳိးကို မုခ်ေပး၍ ခံစားရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္အရာ၌မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္မ်ားသည္
ဂ႐ုကံ မည္ပါသည္။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ ကုသိုလ္အက်ဳိးကို မုခ်ေပး၍ ခံစားရမည္သာျဖစ္သည္။
ထိုတြင္ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္သည္ တစ္ခါတစ္ရံေမ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ နီဝရဏတရား ထပ္မံျဖစ္ေပၚမႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ နီဝရဏတရား ပိတ္ပင္ဟန္႔တားမႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း အက်ဳိးမေပးပဲ အေဟာသိကံ
ျဖစ္ႏိုင္ေသးသည္။ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ မဂ္ေရာက္၊ ဖိုလ္ေရာက္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ကား အေဟာသိကံမျဖစ္ေတာ့ဘဲ မုခ်ဆက္ဆက္ အက်ဳိးေပးေလသည္။
၂။ အသႏၷကံ = ေရွးအခါက ျပဳျပီး၍ ေသခါနီး အခါ၌ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံသည္လည္းေကာင္း၊ ေသခါနီး၌ ျပဳအပ္ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံသည္လည္းေကာင္း အာသႏၷကံ ျဖစ္ပါသည္။
ကုသုိလ္အရာ၌ ေသာဏမေထရ္၏ဖခင္ မုဆိုးအိုသည္ ငရဲနိမိတ္ထင္လာမွ သားက ပန္းလွဴေပးသျဖင့္ နတ္သမီး နတ္ဗိမာန္ အာရံုထင္လာျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ေသာ ကံျဖစ္သည္။
အကုသိုလ္အရာ၌ ဓမၼာေသာကမင္းၾကီးသည္ ေရတြင္းေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေရကန္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ေသခါနီးကာလဝယ္ ပစၥည္းအာရံုေဇာေစာမိသည့္အတြက္ ေျမြၿပိတၱာျဖစ္ရျခင္းမ်ဳိး၊
ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတရားကိုျမဲစြာ အားထုတ္ခဲ့ပါလ်က္ ေသခါနီးဝယ္ ႏွမလွဴေသာ သကၤန္းကုိ အာ႐ံုစြဲမိသျဖင့္ သကၤန္း၌ သန္းျဖစ္ရျခင္းမ်ားသည္ အာသႏၷကံ အက်ဳိးေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္မွာမုဆိုးအလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္း ဟူေသာ အကုသိုလ္ အာစိဏၰကံမွ အျမဲမျပတ္ ေလ့က်င့္အပ္ေသာ ကံရွိေသာပုဂိၢသည္ ဘုရား၌ ပန္းလွဴျခင္း၊ ၾကည္ညိဳစိတ္ထားျခင္း ဟူေသာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေသာ အနီးကပ္ အာသႏၷကံေၾကာင့္
နတ္ျပည္သို႔သြားရသည္။ ဥစၥာပစၥည္းေပါင္း ကုေဋေပါင္းမ်ားစြာ လွဴခဲ့ျခင္း၊ သာသနာျပဳျခင္း စေသာ ကုသိုလ္အာစိဏၰကံမ်ားခဲ့ေသာ ဓမၼေသာကမင္းၾကီးသည္ ေသခါနီးကာလဝယ္ ပစၥည္းေဇာ ေစာမိျခင္းဟူေသာ အကုသိုလ္ အာသႏၷကံေၾကာင့္
ေျမြၿပိတၱာျဖစ္ရျခင္း၊ ရဟန္းတရားမ်ားကို ပြားစည္ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ အာစိဏၰကံရွိေသာ ရဟန္းသည္ ေသခါနီးကာလဝယ္ ႏွမလွဴေသာ သကၤန္းကို အာရံုစြဲမိျခင္းအကုသိုလ္ အာသႏၷကံေၾကာင့္ သန္းျဖစ္ရျခင္းတို႔ျဖစ္သည္ အနီးကပ္ျပဳအပ္ေသာ
အာသႏၷကံအစြမ္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အာသႏၷကံ၊ အာစိဏၰကံ ႏွစ္ပါးတို႔သည္ အားတူအားမွ် ျဖစ္ၾကကုန္လွ်င္ အာသႏၷကံကသာ ေရွးဦးစြာ အက်ဳိးေပးသည္။ ဥပမာ – ႏြားအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ျခံ၏တခါးကို ဖြင့္သည္ရွိေသာ္ ေနာက္အဖို႔၌ ဆံုးမအပ္ေသာႏြား၊ အားရွိေသာႏြားတို႔သည္
ရွိကုန္ေသာ္လည္း အၾကင္ႏြားသည္ ျခံတံခါးအနီး႔ တည္၏။ အယုတ္အားျဖင့္ ႏြားအိုၾကီးသည္ ျခံတံခါးအနီး၌တည္၏။ ထိုႏြားအိုၾကီးသည္သာ ေရွးဦးစြာထြက္လာသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ဂ႐ုကံမွ တစ္ပါးကုန္ေသာ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံတို႔သည္
ရွိကုန္ေသာ္လည္း ေသခါနီးကာလ၏ နီးသည္အျဖစ္ေၾကာင့္ အာသႏၷကံသည္သာလွ်င္ ေရွးဦးစြာ အက်ဳိးေပးသည္။
၃။ အာစိဏၰကံ = ဝါသနာစရိုက္ အစံုလိုက္၍ေန႔ရွည္လမ်ား ကာလလ်ားေအာင္ ပြားမ်ားျပဳလုပ္အပ္ေသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာစေသာ ကုသိုလ္ကံမ်ဳိး၊ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းစေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ဳိးသည္ အာစိဏၰကံမည္ပါသည္။ တစ္ၾကိမ္ပင္
ျပဳအပ္ဖူးေသာ္လည္း ထိုျပဳမိသည္ကို အထပ္ထပ္ သတိရကာ ဝမ္းေျမာက္မႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကံမ်ဳိးသည္လည္းေကာင္း၊ ေနာက္တစ္ဖန္ပူပန္မႈကိုျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကံမ်ဳိးသည္လည္းေကာင္း အာစိဏၰကံ မည္ပါသည္။
၄။ ကဋတၱာကံ = ဂ႐ုကံ စေသာ ကံသံုးပါးမွ တစ္ပါးတစ္ပါးေသာ ျပဳကာမွ်ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးကို ေပးႏိုင္ေသာ ကံသည္ ကဋတၱာကံမည္ပါသည္။
ဤသို႔ အက်ဳိးအလွည့္ေပးရာ ကံေလးပါးရွိရာ၌ ဂ႐ုကံသည္ ခပ္သိမ္းေသာကံတို႔၏ ေရွးဦးစြာအက်ဳိးေပး၏။ ဂ႐ုကကံမရွိေသာ္ အာသႏၷကံ အက်ဳိးေပးသည္။ ထိုအာသႏၷကံမရွိေသာ္ အာစိဏၰကံသည္ အက်ဳိးေပး၏။ အာစိဏၰကံ မရွိလတ္ေသာ္
ကဋတၱာကံ အက်ဳိးေပးသည္။
ေသခါနီး အာ႐ံုမ်ား
သတၱဝါတို႔သည္ ေသခါနီးကာလဝယ္ ဘဝကူးေျပာင္းေရးအတြက္ အာ႐ံုေဇာမ်ား ေစာၾကသည္။ အာ႐ံုနိမိတ္မ်ားထင္ၾကသည္။ ဤသို႔ အာ႐ံုေဇာ ေစာရာဝယ္ မည္သို႔မည္ပံု စြဲလမ္းျပီး ေစာသည္ကို က်မ္းဂန္အသီးသီး၌ ေဖာ္ျပထားသည္ကိုေတြ႕ရသည္။
ဗာလပဏၰိတသုတၱန္တြင္ ေသခါနီး အာ႐ံုစြဲလမ္းမႈႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဤသို႔ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
အၾကင္ ေသခါနီးေသာသူအား ေရွးအခါကျပဳခဲ့ဖူးကုန္ေသာ အၾကင္ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံတို႔သည္ ထင္႐ွား႐ွိကုန္၏။ ထိုသူ၏ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံတုိ႔သည္ စိတ္အစဥ္ကို မိမိ၌ညြတ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ကုန္၏။ အလြန္႔အလြန္ညြတ္ေအာင္
ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ကုန္၏။ တည့္တည့္ညြတ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ကုန္၏။ ထိုနည္းတူ တိကဂၤုတၱရ၌လည္း ေသခါနီး ပုဂၢိဳလ္၏ အာ႐ံုေဇာ ေစာမႈႏွင့္ပတ္သတ္၍ ဤသို႔ ေဖာ္ညႊန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
“ညေနခ်မ္းအခ်ိန္ကာလဝယ္ ၾကီးမားေသာ ေတာင္ထြတ္ၾကီးတို႔၏ အရိပ္ပမာကဲ့သုိ႔ ေသခါနီးကာလကပ္ေရာက္၍ေနေသာ သတၱဝါတို႔၏စိတ္၌ အိပ္မက္ မက္၍ေနသကဲ့သုိ႔ အက်ဳိးတရားကို ေပးျခင္းငွာ ခြင့္ျပဳျပီးျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံသည္
(ထိုကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံတို႔၏ အမွတ္သည္) ေရွး႐ႈကာ အမွန္မလြဲ အျမဲထင္ျမင္လာၾကရသည္ သာလွ်င္တည္း”
ေသျခင္းေလးမ်ဳိးတြင္ တစ္ပါးပါးေၾကာင့္လူတစ္ေယာက္ ေသရန္အခ်ိန္နီးကပ္လာလွ်င္ မေသမီ နာရီဝက္ေလာက္မွစ၍ စိတ္ေကာင္း၊ ေဇာေကာင္းရရွိရန္ အေရးၾကီးလွေပသည္။ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ အကုသိုလ္ေဇာမ်ားေစာေနလွ်င္၊ ညြတ္ေနလွ်င္
ဧကန္ အပါယ္သို႔ က်ေရာက္ေတာ့မည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျမင္းအေျပးၿပဳိင္ရာတြင္ ပန္းဝင္ခါနီး၌ အေရးၾကီးဆံုးျဖစ္သကဲ့သို႔ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ သတိေကာင္းရရန္ ေသခါနီး၌ အေရးၾကီးလွေပသည္။ ထုိေသခါနီး၌ စိတ္ေကာင္း၊ မေကာင္းမွာလည္း ထိုအခါ
ထင္လာေသာအာ႐ံုႏွင့္ သက္ဆုိင္ေလသည္။ ေသခါနီး၌ ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္ ဟူေသာ အာ႐ံုသံုးမ်ဳိးတြင္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးထင္လာတတ္ပါသည္။ ကံဆိုသည္မွာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ေစတနာ ျဖစ္ပါသည္။ ကမၼနိမိတ္ ဆိုသည္မွာ ထိုကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္
ျပဳစဥ္က ေတြ႕ၾကံဳသံုးစြဲခဲ့ေသာ အရာဝတၳဳမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဂတိနိမိတ္ဆိုသည္မွာ ေသျပီးေနာက္ ေရာက္ရမည့္၊ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ အရာဝတၳဳမ်ားျဖစ္ပါသည္။(ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)
(အရွင္ေဃာသိတ၏ ဗုဒၶအလိုက်ေသနည္းမွတဆင့္တင္ျပသည္)

No comments:

Post a Comment