Tuesday, May 14, 2013

ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵကေတာ့ လက္ေရးျပင္ခ်င္စိတ္ရွိရင္ ဘ၀လွေအာင္ျပင္ခ်င္စိတ္ရွိမယ္လို႔ ေျပာျပေပးပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းမွာ တစ္တန္းကစၿပီး ေက်ာင္းေနရတယ္။ အဲဒီတစ္
တန္းမတိုင္ခင္က မူႀကိဳေခၚမလား၊ သူငယ္တန္းေခၚမလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ရဲ႕  စစ္
ကိုင္းေတာင္ရိုးက ေရဦးတိုက္သစ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ရွိတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ  ဒီအနီးအနား
ရပ္ရြာေတြက  မူလတန္းအရြယ္ ကေလးေတြကို  ပညာေရး ျဖည့္ဆည္းေပးေနတာက   ဆရာေတာ္
“ဦးတိဏၰတဲ့”။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ကေတာ့“ဘုန္းဘုန္းတိဏ္” လို႔ပဲ  ေခၚပါတယ္။  ဘုန္းဘုန္း သူငယ္တန္း
အရြယ္က အဲဒီ“ဘုန္းဘုန္းတိဏ္” ေက်ာင္းမွာပဲ ေနခဲ့ရတာ။

ဘုန္းဘုန္းတို႔ အတြက္ကေတာ့ “ဘုန္းဘုန္းတိဏ္”ဟာ  ကံ့ကူလက္လွည့္ဆရာပါပဲ။  စာမေရး
တတ္ေသးတဲ့ ကေလးသူငယ္ရဲ႕ လက္ကို  ၀လံုးေလး  ပံုေပၚေအာင္  ကႀကီးေလး  ေရးတတ္ေအာင္
လက္ကိုလွည့္တတ္ေအာင္ သင္ေပးတဲ့ ဆရာသမားကို အဲဒီ ကေလးသူငယ္ရဲ႕ ကံ့ကူလက္လွည့္ဆရာ
လို႔ ေခၚတာေပါ့။ ၀လံုးကစၿပီး ေရးရတယ္၊ ၀လံုးကို၀ိုင္းေအာင္ ဆရာေတာ္က လက္ကိုင္ၿပီး ေရးတတ္
ေအာင္ သင္ေပးတယ္။ ၀လံုးကို စၿပီးေရးလို႔  ၀ိုင္းသြားၿပီဆိုရင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔  တျခားစာလံုးေတြကို
လည္း  ဒီ ၀လံုးလို ၀ိုင္းေအာင္ ေရးႏိုင္လာၿပီေပါ့။
“ဘုန္းဘုန္းတိဏ္” က  လက္ေရးလွေအာင္ သင္ေပးလို႔ ဘ၀လွေအာင္သင္ေပးလို႔ ကိုယ့္လက္
ေရးေရာ ကိုယ့္ဘ၀ေရာ လွခဲ့ရပါတယ္။  ငယ္ရြယ္စဥ္ကစၿပီး ဘ၀မွာ အၿမဲတမ္း ဆရာေကာင္း သမား
ေကာင္း အေရးႀကီးပါတယ္။  ခုေခတ္လို ဆိုရင္ေတာ့ မူႀကိဳေက်ာင္း ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အေရးႀကီးပါ
တယ္။ သူငယ္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူကေလးေတြရဲ႕ ဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္း အေရးႀကီးပါ
တယ္။ ဘ၀အစ လမ္းေၾကာင္းမွန္ဖို႔အတြက္ လက္ဦးဆရာ အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္။
“လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဖ” ဆိုတာ  မိဘေတြကလည္း  သားသမီးေတြရဲ႕
အားလံုးေသာ ဆရာေတြထက္ ေရွးဦးဆံုး ဆရာေတြပါပဲလို႔ ဆိုလိုတာပါ။  မိဘက သားသမီးေတြ အ
တြက္ လက္ဦးဆရာဆိုတာကသပ္သပ္၊ ကံ့ကူလက္လွည့္ ဆရာဆိုတဲ့ ငယ္စဥ္ကတည္းက ကိုယ့္လက္
ကိုကိုင္ၿပီးေတာ့  လက္ေရး၀ိုင္းေအာင္၊  လက္ေရးလွေအာင္၊  ဘ၀၀ိုင္းေအာင္၊  ဘ၀ျပည့္ၿဖိဳးေအာင္၊
ဘ၀လွေအာင္ သင္ေပးတဲ့ ဆရာမ်ိဳးကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။
အဲဒီလို   သေဘာေပါက္လာေစခဲ့တဲ့  “ဘုန္းဘုန္းတိဏ္” ရဲ႕  ေက်းဇူးေၾကာင့္ပဲ  ကိုယ့္ဘ၀မွာ
ကိုယ္က ပိုၿပီးေတာ့ လက္ေရးလွေအာင္လည္း  ေရးႏိုင္လာတယ္။  ကိုယ့္ဘ၀ကိုလည္း  ျပည့္စံုသည္
ထက္  ျပည့္စံုေအာင္  သမၼာအာဇီ၀နဲ႔   လူ႕ဘ၀တုန္းကလည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။   အခုလည္းပဲ
ကိုယ့္သီလ၊ ကိုယ့္သမာဓိ၊ ကိုယ့္ပညာေတြနဲ႔  ဘ၀ျပည့္စံုေအာင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာေတြရဲ႕ အဆံုး
အမ၊ စကားေတြနဲ႔ပဲ  ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္လွေအာင္ ကိုယ္စြမ္းႏိုင္သမွ်  ေနႏိုင္လာခဲ့ပါတယ္။  “လက္
ေရးလွမွ  ဘ၀လွမယ္၊  လက္ေရးလွေအာင္  ျပင္ခ်င္စိတ္ရွိမွ  ဘ၀လွေအာင္၊  ဘ၀တိုးတက္ေအာင္  ျမင္ေအာင္၊ ဘ၀ျပည့္စံုေအာင္ ျပင္ခ်င္စိတ္ ရွိလာတယ္။ ”
ဘ၀မွာ ဘယ္အရာကိုမွ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မတြက္ပါနဲ႔။ လက္ေရးေလးက စၿပီးေတာ့ လွပျပည့္
စံု  ေစခ်င္ပါတယ္။  ေကာင္းေစခ်င္ပါတယ္။  အဲဒီ  အသိေလးသာ  လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ  ရရွိသြားရင္
ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းတင္ မကပါဘူး။ ကိုယ့္မိသားစု၊ ကိုယ့္သားသမီး၊ ကိုယ့္ေျမး၊ ကိုယ့္ျမစ္၊ ကိုယ့္
တပည့္၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္၊  ကိုယ့္အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြကိုပါ လက္ေရးလွေအာင္ ျပင္ေရးသင့္တယ္ဆို
တဲ့ အသိကို ျဖန္႔ေ၀ေပး ႏိုင္ပါတယ္။
လက္ေရးကို  မျပင္ႏိုင္ေတာ့ရင္ေတာင္ လက္ရွိဘ၀ေပး အေျခအေနကို လွပသာယာေအာင္
ဘ၀လက္ေရး ျပင္ေပးၾကပါ။ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ လက္ေရးျပင္ခ်င္စိတ္ရွိရင္ ဘ၀လွေအာင္ ျပင္ခ်င္
စိတ္ရွိမယ္လို႔  သေဘာေပါက္ၿပီး  ေျပာျပေပးပါတယ္။ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီးေတာ့  ျပဳျပင္ႏိုင္
တာေတြ ျပဳျပင္၊ ၀ုိင္းသထက္၀ိုင္း၊ လွသည္ထက္လွ၊ ျပည့္စံုသည္ထက္  ျပည့္စံုေအာင၊္ လက္ေရးကို
ေရာ ဘ၀ကိုေရာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္၊ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
{ ေရႊ FM အစီအစဥ္ရဲ႕ ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵ၏ ဘ၀ေျဖာင့္ေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း
အပိုင္း(၅) မွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖၚျပပါသည္။}
——————————————————————————————-             “ကိုယ္စီခပ္ႏွိပ္ၾက”
===========
အိုးမဖုတ္ခင္၊ အိုးလုပ္စဥ္၀ယ္၊
အိုးတြင္္ႏွိပ္ခပ္၊ တံဆိပ္မွတ္ကား၊
မျပတ္မစဲ၊ အိုးပင္ကြဲလည္း၊
အၿမဲတေစ၊ တည္ရွိေနသို႔၊
ထိုထိုေသြးသား၊ ကေလးမ်ား၌၊
ဘုရားတံဆိပ္၊ ဘာသာစိတ္ကို၊
ခပ္ႏွိပ္ႏိုင္မွ၊ သက္ဆံုးက်ေအာင္၊
ဗုဒၶ၀ါဒီ၊ စြဲ၍ တည္မည္၊
ကိုယ္စီခပ္ႏွိပ္  ၾကေစသတည္း။ ။
(ေတာင္ၿမိဳ႕-မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္)
—————————————————–
“အဓိဌာန္”
========
ငါ့တြက္မ်ားေျမာက္  ခ်မ္းသာေရာက္ဖို႔
ခုေလာက္ႀကိဳးကုတ္  အားမထုတ္ဘူး
ဗုဒၶ ျမတ္စြာ   သာသနာ၏
ရွည္စြာအဓြန္႔   ေရာင္လ်ံကြန္႔ဖို႔
စြန္႔စြန္႔ စားစား   ငါႀကိဳးစားသည္
စိတ္ထား  ငါ့မွာ  အၿမဲတည္း။ ။
(ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ)
————————————————————–
“သင္တန္းဖြင့္ၾကစို႔”
============
တို႔သာသနာ၊ တို႔ဘာသာကို
မ်က္ႏွာလႊဲထား၊ မႀကိဳးစားက
တို႔မ်ားဘာသာ၊ ဆုတ္ယုတ္မွာမို႔
ဘာသာတအား၊ တည္တံပြားေအာင္
တို႔မ်ားညီညာ၊ လက္တြဲကာျဖင့္
ဓမၼ တရား၊ စာေပမ်ားကို
သင္ၾကားက်င့္သံုး ၾကပါစို႔။ ။
(ဟိတဓရဆရာေတာ္)

No comments:

Post a Comment