Thursday, May 16, 2013

သာသနာ ဆိုတာ

သီလ သမာဓိ ပညာ သည္ ပိဋကပ္သံုးပံုကို ကိုယ္စားၿပဳေပသည္။ ၀ိနည္း သုတၱာန္ အဘိဓၼာ
ဟု ဆိုေပသည္။ ဓမၼခႏၵာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္သည္ သာသာနာတည္းဟူေသာ ၿမတ္စြာ
ဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမမ်ားကို ကိုယ္စားၿပဳေပသည္။၀ိနည္း စည္းကမ္းသည္ လုိက္နာက်င့္သံုး
ၿခင္းႏွင့္ လိုက္နာက်င့္သံုးသည့္အခါ လူမ်ိဳးမေရြး ဘာသာမေရြး အဆင့္အတန္းမေရြး တစ္တန္းတည္း
တူညီေသာ အက်ိဳးတရားကို ေပးႏိုင္စြမ္းရွိေပသည္။
ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ သူေတာင္းစားကို တစ္တန္းတည္း
ၿဖစ္ေအာင္ သီလသည္ ဘက္လိုက္မႈ မရွိေပ။ သုတၱာန္၏ အႏွစ္သာရမွာ သတၱ၀ါ၏ စရိုက္ ဘုန္းကံႏွင့္
ပါရမီေပၚတြင္ မူတည္ေပသည္။ သတၱ၀ါ၏ စရိုက္ႏွင့္ ဘုန္းကံ ပါရမီေပၚမူတည္ၿပီး သင့္သည့္ အေၾကာင္း
တရားၿဖင့္ နားလည္ေစကာ အသိကို မွန္ကန္ေစရန္ အယူစင္ၾကယ္ေစရန္ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဆံုးမ
ၿခင္း ၿဖစ္ေပသည္။ အဘိဓမၼာ၏ တည္ရွိပံု သေဘာတရားကား သီလႏွင့္ သမာဓိ၏ ကိုက္ညီမႈ ေပၚတြင္
မူတည္ေနေပသည္။ တစ္ႏွင့္ တစ္ေပါင္းလွ်င္ ႏွစ္ရသကဲ့သို႔ပင္တည္း။ ၀ိနည္းတြင္ ပါရွိေသာ ဓမၼခႏၵာေပါင္း
ႏွစ္ေသာင္းတစ္ေထာင္ သုတၱာန္တြင္ ပါရွိေသာ ဓမၼခႏၵာေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းတစ္ေထာင္ႏွစ္ခုေပါင္းစပ္လိုက္
ေသာအခါ ေလးေသာင္းႏွစ္ေထာင္ရေပသည္။ ၀ိနည္းသည္ သီလကို ကိုယ္စားၿပဳၿပီး သုတၱာန္သည္ သမာဓိ
ကို ကိုယ္စားၿပဳသကဲ့သို႔ အဘိဓမၼာသည္ ပညာကို ကိုယ္စားၿပဳေပသည္။ သီလတစ္ခုတည္းႏွင့္ ပညာမစစ္
ႏိုင္ သမာဓိတစ္ခုတည္းႏွင့္လည္း ပညာ မစစ္ႏိုင္ သီလႏွင့္ သမာဓိ ထပ္တူက်မွ ပညာစစ္ႏိုင္ေပသည္။
အေရးၾကီးသည္မွာ သုတၱာန္ပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ သုတၱာန္၏ သေဘာတရားႏွင့္ အႏွစ္သာရကိုေသခ်ာ မသိနား
မလည္သၿဖင့္ ဗုဒၵစာေပတို႔အား ေလ့လာရင္း အဓမၼ၀ါဒီမ်ား မ်ားစြာ ၿဖစ္သြားၾကေသာ သူမ်ားမွာ သေဘာတရား
ႏွင့္ အႏွစ္သာရကို ေသခ်ာ နားမလည္ၿခင္းေၾကာင့္ပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ သုတၱာန္၏ အႏွစ္သာရမွာ အေပၚတြင္
ဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း သတၱ၀ါ၏ စရိုက္ ဘုန္းကံ ပါရမီေပၚ မူတည္၍ သင့္သည့္ တရားၿဖင့္ ေဟာၾကားၿခင္း ၿဖစ္
ေပသည္။ အေရးၾကီးဆံုး သိထားရမည့္ အခ်က္မွာ သုတၱာန္တြင္ ဘုရားရွင္ ဆံုးမခဲ့ေသာ သူမ်ားမွာ မိမိမဟုတ္
ဟု သိထားရမည္ပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ထိုသူကား တစ္ရား တစ္လံုးၿဖင့္ ေသာတာပန္ ၿဖစ္သြားသည္
ငါလည္း ၿဖစ္မွာပဲဟု ထင္မိလွ်င္ လြဲေပလိမ့္မည္။ မိမိ၏ စရုိက္ႏွင့္ ၀ါသနာကို မိမိ၏ အၿပဳအမူ အေၿပာအဆို အ
ေနအထိုင္တို႔ကို ၾကည့္ကာ မိမိ၏ စိတ္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ ခန္႔မွန္းႏိုင္ သိႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေနာက္ မည္သည့္
အေၾကာင္းတရားတို႔ကို မည္ကဲ့သို႔ ၿပဳလုပ္ လိုက္နာ က်င့္ၾကံရမည္ကိုလည္း သိႏိုင္ေပသည္။ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ သူ
ေတာင္းစား တန္းတူအခြင့္အေရး ရွိသည္မွာ ၀ိနည္းပိုင္းပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ မတူသည့္ အေၾကာင္းမွာ ပါရမီ ဘုန္း
ကံပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ သူေတာင္းစားသည္လည္း ဒီသီလကိုပင္ ေစာင့္ထိန္း၏ ရွင္ဘုရင္သည္လည္း ဒီသီလကို
ပင္ ေစာင့္ထိန္း၏။ တူေပသည္ မတူသည္မွာကား သူေတာင္းစား၏ ဘုန္းကံ ပါရမီႏွင့္ ရွင္ဘုရင္၏ ဘုန္းကံ ပါ
ရမီပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ နားလည္ သေဘာေပါက္လွ်င္ကား အသိမွန္ အယူမွန္ၿဖစ္သၿဖင့္ မဂၹင္၏ အစ
သမၼဒိဌိ၏ လမ္းေၾကာင္းပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ထိုကဲ့သို႔ သိေသာသူသည္ကား တဏွာ၏ သေဘာကို သိေစႏိုင္၏။
မာန၏ ၿခယ္လွယ္ၿခင္းမွ လြတ္ကင္းေပသည္။ ဒိဌိ၏ ေႏွာက္ယွက္ၿခင္းမၿဖစ္ႏိုင္ေပ။ အစ၏ ေကာင္းၿခင္း
လကၡဏာပင္ ၿဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေနာက္ သတိႏွင့္ ၀ိရိယကို လက္ကိုင္ထားကာ ဘ၀တစ္ေလ်ာက္ မည္သည့္
အေၾကာင္းႏွင့္ ၾကံဳဆံု မယိုင္လဲေသာ သဒၵါတရားကို ၿဖစ္ေပၚေစမည္မွာ မလြဲပင္ ၿဖစ္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္း
တရားတို႔သည္ ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼမ်ား ၿဖစ္သၿဖင့္ ၿမတ္စြာ ဘုရား၏ ေက်းဇူးကို အစဥ္
ေအာက္ေမ့ကာ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ စစ္စစ္မ်ား ၿဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ..
မွတ္ခ်က္။ ။ကိုယ္တိုင္ေရး..

No comments:

Post a Comment