Saturday, December 20, 2014

ဘဝသံသရာကို ေလာကဓမၼတို႔ႏွင့္ ႏွိဳင္းခ်င္႔ေဝဘန္ျခင္း။


ဘဝဆုိသည္မွာ အမိဝမ္း၌ ကိုယ္ဝန္ပဋိသေႏၶမွစ၍ ေသဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္အဆက္မျပတ္
္ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္နာမ္
တရားအစုကို ဘဝ ဟုေခၚသည္။ ျဖစ္ေပၚတတ္ ႀကီးပြါးတတ္ ခ်မ္းသာမွဳ ဆင္းရဲမွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚေၾကာင္းႀကီးပြါးေၾကာင္း
ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ဘဝ မည္၏ ဟု ဘဝအဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဆိုထား၏။
ဒႆန ဆရာမ်ားကလည္း
Life is nothing dut struggle
ဘဝဆိုတာ ႐ုန္းကန္လွဳပ္ရွားျခင္း
Life is not a morning rose
ဘဝဆိုတာ နံနက္ခင္းနွင္းဆီပန္းမဟုတ္
စသည္ျဖင္႔ မိမိတို႔နားလည္ထား
ရွိသည့္အတိုင္း ခံစားသိရွိထား
သည့္အတိုင္း ဘဝအဓိပၸါယ္ကို
ဖြင့္ဆိုၾက၏။

အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ
႐ုပ္နာမ္တရားအစုကို ဘဝ ေခၚသည္ဟု သံသရာကိုရည္
ရြယ္၍ ဝိသုဒၶိမဂ္ဋီကာဆရာ၏
အဆိုကို႐ွဳ၍ ေလာက ဒႆန
အျမင္အားျဖင့္ ဆိုရပါမူ
Life is along journey ဘဝ
ဆိုတာ ခရီး႐ွည္တစ္ခုပါ လို႔
ဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။
မွန္ပါသည္။ သတၱဝါအားလံုး
သံသရာ၏ အဆံုးျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္နိုင္ေသးသမွ်
ကာလပတ္လံုး ငရဲ တိရစၧာန္ ျပိတၱာ အသူရကာယ္ ဟူေသာ
အပါယ္ေလးပါးဘဝ လူ႕ဘဝ
နတ္ဘဝ ျဗာဟၼာ့ဘဝ အားျဖင့္
ရွည္လ်ားေထြျပားေသာ ဘဝသံ
သရာခရီးကို ဆံုလည္တပ္ႏြား
ရဟတ္ခ်ားပမာစုန္ဆန္ေျပးလႊား၍
ေနၾကဦးမည္သာျဖစ္၏။

သံသရာ ဟူသည္။

ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ပထမဆံုးက်ဴးရင္႔ေတာ္မူသည့္
အေနက ဇာတိ သံသာရံ ** စေသာ ပထမ ဗုဒၶဝစန သည္ပင္
သံသရာနွင့္စပ္ဆိုင္သည့္ စကားျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ဤသို႔က်ဴးရင့္ခဲ၏။
အို႕႕႕႕ တဏွာ လက္သမား
သင့္ကိုျမင္နိုင္သည့္ သဗၺညဳတဥာဏ္က္ုိ မရႏိုင္သျဖင့္ ဘဝမ်ားစြာ သံသရာမွာ ငါ က်င္လည္ေနခဲ႔ရေပသည္။
အို နာ ေသ တရားတို႔ႏွင့္ဆက္စပ္ေနသျဖင့့့္ အဖန္ဖန္ပဋိသေႏၶေနရျခင္းက
ဆင္းရဲလွပါဘိ။
ယခုသင့္ကိုငါျမင္ျပီ။ သင္သည္
ခႏၶာအိမ္သစ္ကိုျပဳခြင့္ရေတာ့မည္မဟုတ္။ သင္၏ အိမ္ အျခင္
အားလံုးကို ငါခ်ိဳးဖ်က္ျပီးျပီ။
အိမ္အထြတ္ (အဝိဇၨာ) ကိုငါ
ဖ်က္ဆီးျပီးျပီ။
ငါ့စိတ္ကား နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ျပီ။
အရဟတၱဖိုလ္တရားကို ငါရျပီးျပီ ဟူ၍က်ဴးရင့္ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ အေနကဇာတိသံသာရံ
စသည္ျဖင့္က်ဴးရင့္ေတာ္မူေသာစကား
တြင္ ဘဝမ်ားစြာသံသရာမွာ ငါက်င္
လည္ခဲ႔ရေပသည္**ဟူေသာစကားရပ္ အဖန္ဖန္ပဋိသေႏၶေနရျခင္းကား ဆင္းရဲလွပါဘိဟူေသာစကားရပ္ခႏၶာအိမ္သစ္ကို္ျပဳခြင့္ ရေတာ့မည္မဟုတ္ဟူ
ေသာစကားရပ္တုိ႔သည္ ဘဝ
ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚမွဳဟူေသာ သံသရာနွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ စကားရပ္မ်ားျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဝါဒသည္ သံသရာကို လက္ခံယံုၾကည္ေသာ ဝါဒျဖစ္ေၾကာင္း ထင္႐ွားသည့္ သာဓကတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶဝါဒ၏ အဓိကပန္းတိုင္ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္လိုျခင္းသည္ပင္ သံသရာ ဝဋ္ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္လိုေသာေၾကာင့္
ျဖစ္ေေၾကာင္း သိသာလွပါသည္
ထို႔ေၾကာင့္ သံသရာကို လက္ခံ
ယံုၾကည္မွဳ ဝါဒသည္ ျမတ္ဗုဒၶဝါဒ၏ ေက်ာ႐ိုးတူဝါဒပင္ျဖစ္၏။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမ႓ၻာတစ္သိန္းကာလၾကာေအာင္
ပါရမီေတာ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ႔၏။ ဟုဆိုျခင္းကားထိုသံသရာ ခရီးလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းရင္းျဖည့္
က်င့္ေတာ္မူခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
သံသရာ႐ွိ၏ဟူေသာယံုၾကည္္
္ခ်က္သည္ျမတ္ဗုဒၶ၏ဝါဒအတြက္အလြန္အေရးပါ၏။
ဤေမးခြန္းမ်ိဳးကို မိလိႏၵမင္းႀကီးက ရဟႏၲာ အ႐ွင္နာဂေသနအား ေမးေလွ်ာက္ခဲ႔ဘူး၏။
အရွင္နာဂေသန၏ အေျဖမွာ
မင္းျမတ္** ဤအရပ္ ဤဘံု၌
ျဖစ္၍ ဤအရပ္ ဤဘံု၌ပင္ေသ၏။
ဤအရပ္ ဤဘံု၌ပင္ ေသ၍ တစ္ပါးေသာအရပ္ တစ္ပါးေသာဘံု၌ ျဖစ္ျပန္၏။ ထိုအရပ္ ထိုဘံု၌ ေသ၍ တစ္ပါးေသာအရပ္ တစ္ပါးေသာဘံု၌
ျဖစ္ျပန္၏။မင္းျမတ္***ဤကား သံသရာ
ပင္ျဖစ္၏။ ဟု ေျဖဆိုေတာ္မူခဲ႔သည္။



သာမန္မ်က္စိျဖင့္ျမင္ေတြ႔ရေသာအရာဟူသမွ်တို႔၏သံသရာ။

ရာသီဥတုတို႔၏ သံသရာကိုၾကည့္ပါက ေႏြၿပီးလွ်င္မိုး မိုးျပီးလွ်င္ေဆာင္း
ေဆာင္းျပီးလွ်င္ေႏြ
ေႏြၿပီးလွ်င္ မိုး ဟူ၍ ရာသီဥတုတို႔သည္အဆက္မျပတ္
္သံသရာလည္ပတ္ေနၾက၏႕႕႕႕။
တစ္ဖန္ ေန႔ရက္မ်ားကိုၾကည့္ပါက
ေန႔ၿပီးလွ်င္ညဥ့္ ညဥ့္ၿပီးလွ်င္ေန႔ ဟု ေန႔ႏွင့္ညတို႔သည္အဆက္မျပတ္သံသရာ လည္ပတ္ၾက၏႕႕႕႕။
သစ္ပင္ ေရႏွင့္ သက္ရွိသတၱဝါ
တို႔ကိုၾကည့္ပါကလည္း
သရက္ေစ့မွ သရက္ပင္
သရက္ပင္မွ သရက္ပန္း
သရက္ပန္းမွ သရက္သီး
သရက္သီးမွ သရက္ေစ႔
သရက္ေစ႔မွ သရက္ပင္ ဟူ၍
အပင္တို႔သည္လည္း သံသရာ
လည္ပတ္ေနၾက၏႕႕႕႕။
အင္းေရ အိုင္ေရ သမုဒၵရာေရ
တို႔မွထြက္ေသာ ေရေငြ႔သည္
မိုးတိမ္မွ မိုးစက္
မိုးစက္မွ အင္းအိုင္သမုဒၵရာေရ
အင္းအိုင္သမုဒၵရာေရမွ ေရေငြ႕
ေရေငြ႕မွ မိုးတိမ္
မိုးတိမ္မွ မိုးစက္ စသည္ျဖင့္္
ေရႏွင့္ ေရေငြ႕တို႔သည္လည္း
သံသရာ လည္ပတ္ၾက၏႕႕႕။
သတၱဝါတစ္မ်ိဳးစီကိုဆန္းစစ္ၾကည့္ပါက ၾကက္မ ၾကက္ဖတို႔မွၾကက္ဥ
ၾကက္ဥမွ ၾကက္ေလး
ၾကက္ကေလးမွ ၾကက္္မၾကက္ဖ
္ၾကက္မၾကက္ဖမွ ၾကက္ဥ
စသည္တို႔ျဖင့္ ဂ်ာေအးသူ႕အေမ ႐ိုက္သကဲ႔သို႔
ၾကက္သံသရာလည္ပတ္ေန၏႕႕႕႕။
တစ္ဖန္ ေယာက်္ားနွင့္မိန္းမတိုို႔
ေပါင္းဖက္ၾကရာမွ သေႏၶသား
ျဖစ္လာ၏။
သေႏၶေန႔ရက္ေစ့၍ ဖြားျမင္ေသာအခါ ကေလးျဖစ္လာ၏။
ကေလးႀကီးလာေသာအခါမွ
လူငယ္ လူ႐ြယ္ လူႀကီးဟု
အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ေပၚလာ၏။
လူ႐ြယ္ လူႀကီးျဖစ္ၾကေသာ
ေယာက်္ားႏွင့္မိန္းမတို႔ တစ္ဖန္
ေပါင္းဖက္ၾကေသာအခါ သေႏၶသားျဖစ္လာျပန္၏။
သေႏၶသားမွ ကေလး
ကေလးမွ လူႀကီး ဤသို႔
စသည္ျဖင့္ လူသည္လည္း
မ်ိဳးဆက္မျပတ္ေအာင္ သံသရာ
လည္ပတ္ေနေပ၏႕႕႕႕။
ဤကားသာမန္မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေတြ႔ရေသာ ရုပ္ဝတၳဳတို႔၏သံသရာလည္ပတ္ပံုကို
နမူနာမွ်ေဝဘန္ဆန္းစစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဥာဏ္မ်က္စိျဖင့္သာေတြ႕ရေသာပရမတၳတရားတို႔၏ သံသရာ


ခႏၶာအာယတနဓာတ္တရားတို႔၏ ို႔အဆက္မျပတ္ျဖစ္စဥ္ သည္
သံသရာမည္၏ဟု အ႒သာလိနီ အ႒ကထာ၌ ဖြင့္ဆိုထားသည္။
ဤသို႔လွ်င္
ေလာက ဓမၼ နွစ္ျဖာ သံသရာလည္ပံုကို စြမ္းနိုင္သမွ်တင္ျပလိုက္ရပါ
ေပေတာ့သည္။

မွတ္ခ်က္=== ဤဘဝ သံသရာ
ဖြင့္ဆိုခ်က္စာကို အရွင္သုေခဓိတ ေရစႀကိဳ ၏
သာသနာ႔တကၠသီလဓမၼာစရိယ B.A. ဘြဲ႔ အတြက္ တင္သြင္းေသာ လူ႔ကံစြမ္းအင္နွင့္ဘဝသံသရာ
စာတမ္းမွေရြးခ်ယ္ကူးယူတင္ျပပါသည္။


                          ဘုန္းေဟသီ              
                             ေရစႀကိဳမွ
                        ကူးယူပူေဇာ္သည္။
                           ၂၀ ၁၂ ၂၀၁၄



www.damanady.tk

No comments:

Post a Comment